- La trobada ha permès explorar oportunitats de cooperació econòmica, comercial i d’inversió entre Barcelona, Catalunya i la capital xinesa
Foment del Treball ha rebut una delegació institucional i empresarial de Pequín en una trobada orientada a reforçar els vincles econòmics i comercials i a explorar noves oportunitats de cooperació entre el teixit empresarial català i la capital xinesa.
Per part de Foment, han participat en la reunió el president de la Comissió d’Internacional, Pere Relats, i el director d’Internacional, Kilian Garcia. La delegació de Pequín ha estat formada per Lu Huiling, subdirectora de l’Oficina Municipal de Comerç de Pequín; Zhao Haidong, vicealcalde executiu del Districte de Chaoyang; Ren Jianghao, vicealcalde del Districte de Dongcheng; Geng Yingzhen, directora de la Divisió I de Promoció del Consum de l’Oficina Municipal de Comerç de Pequín; i Cai Jing, representant de l’Oficina Municipal d’Afers Exteriors de Pequín.
Durant la trobada, la delegació xinesa ha presentat les principals línies de desenvolupament de Pequín com a centre internacional de consum, així com les oportunitats que ofereix la ciutat en àmbits com el comerç, la inversió, la innovació, el turisme, la cultura, les fires i els serveis empresarials.
En la presentació institucional, Pequín s’ha definit com una megaciutat de consum de 21,8 milions d’habitants, amb una forta capacitat d’atracció d’empreses globals, més de 35.000 empreses de capital estranger i un ecosistema d’innovació format per 92 universitats, més de 1.000 centres de recerca i més de 30.000 empreses d’alta tecnologia.
La reunió també ha inclòs una presentació específica del Districte de Chaoyang, una de les principals àrees econòmiques i comercials de Pequín, amb 3,44 milions d’habitants, 370.000 empreses i una elevada concentració de recursos internacionals, seus regionals de multinacionals, entitats financeres estrangeres, organitzacions internacionals i cambres de comerç.
Foment del Treball ha posat en valor la importància de mantenir canals de diàleg oberts amb institucions i empreses internacionals per afavorir la internacionalització de les empreses catalanes, impulsar noves oportunitats de negoci i reforçar la cooperació econòmica entre Catalunya i els principals mercats globals.



















Comments are closed.