El conseller d’Interior signa el llibre d’Honor de Foment del Treball
30 de marƧ de 2022
Foment impulsa un front comĆŗ per la seguretat de Barcelona
3 de setembre de 2019
Les empreses necessiten un entorn de seguretat per poder desenvolupar la seva activitat comercial i productiva. Des dāun entorn segur en els carrers i polĆgons industrials, a la seguretat en les transaccions electròniques i financeres.
La seguretat corporativa ha evolucionat en els darrers anys des de la seguretat fĆsica i els controls electrònics a la seguretat telemĆ tica i informĆ tica. La globalització de les comunicacions i lāaccĆ©s a xarxes dāinformació ha extremat la vulnerabilitat dels sistemes de control corporatius. La ciberseguretat Ć©s una prioritat ineludible en les estratĆØgies corporatives.Ā
Des de la comissió de Seguretat i Defensa, volem donar les eines a les empreses per establir sistemes de seguretat que els permetin desenvolupar la seva activitat en un entorn segur pels seus treballadors i clients, sense interferències externes i evitant els fraus empresarials.
06jul(jul 6)13:0015(jul 15)14:00Founder & CEO Sprint13:00 - 14:00 (15) OnlineC =Jornades OAP
6 (Dilluns) 13:00 - 15 (Dimecres) 14:00
Online
6 dies · 6 moments empresarials · 6 sessions per desbloquejar el següent pas del teu negoci. Foment Oficina
6 dies · 6 moments empresarials · 6 sessions per desbloquejar el següent pas del teu negoci.
Foment Oficina Acelera Pyme i Startups Institute organitzen un cicle de sessions breus, prĆ ctiques i en directe, adreƧades a founders, pimes, autònoms, startups i perfils dāinnovació.
Cada sessió aborda un moment diferent del negoci. Apuntaāt a totes les sessions o nomĆ©s a les que tāinteressin, segons el punt en quĆØ et trobis. Les sessions tindran una durada dā1 hora i seran impartides per Miguel Ćngel DĆez Ferreira, fundador de Startups Institute.
Bloc Founders Ā· 13:00ā14:00 h
Bloc CEOs Ā· 13:00ā14:00 h
ā ļø Important: totes les sessions són online. Unes hores abans de cada sessió, sāenviarĆ lāenllaƧ corresponent.
Foment del Treball ha sido acreditada como Oficina Acelera Pyme, una iniciativa del Ministerio de Transformación Digital y de la Función Pública, desarrollada por Red.es, destinada a construir el ecosistema de referencia de la transformación digital de las pymes. Convocatoria de ayudas 2025 para la creación de la red de Oficinas Acelera Pyme, expediente C004/25-ED CV7

Innovacióinnovacio@foment.com
(Dimecres) 9:00 - 12:00
Foment del Treball
Via Laietana 32
En un context internacional marcat per la inestabilitat geopolĆtica, el reforƧ de les capacitats de seguretat i defensa i la necessitat d’ avanƧar cap a una major autonomia estratĆØgica europea, la indĆŗstria adquireix un paper cada vegada mĆ©s decisiu.
Defensa, energia, comunicacions, indĆŗstria tecnològica, ciberseguretat, infraestructures crĆtiques i cadenes de subministrament són avui Ć mbits estretament connectats amb la seguretat econòmica i la resiliĆØncia d’Europa. En aquest escenari, Catalunya compta amb un teixit empresarial, industrial i tecnològic amb capacitats rellevants per contribuir a les noves prioritats estratĆØgiques.
Amb aquest propòsit, celebrarem la jornada “Defensa i empresa: indĆŗstria, finanƧament i cultura de defensa a Catalunya”, una trobada adreƧada a empreses i institucions interessades en el paper de la indĆŗstria davant el nou context de seguretat europeu.
| PROGRAMAĀ | Ā INSCRIPCIĆ |
En col·laboració amb:

Comissió de SeguretatComissió de Seguretat
15jul9:3012:30Sistema operatiu del lideratge9:30 - 12:30 Foment del Treball
(Dimecres) 9:30 - 12:30
Foment del Treball
Via Laietana 32
Et convidem a la jornada formativa āSistema operatiu del lideratgeā, dins el programa DIH4CAT, el Digital Innovation Hub de Catalunya, que tindrĆ lloc el 15 de
Et convidem a la jornada formativa āSistema operatiu del lideratgeā, dins el programa DIH4CAT, el Digital Innovation Hub de Catalunya, que tindrĆ lloc el 15 de juliol, de 9.30h a 12.30h, a Foment del Treball ( Via Laietana, 32).
Has incorporat noves eines, processos digitals o solucions dāintelĀ·ligĆØncia artificial, però el canvi no avanƧa com esperaves? Sovint, el bloqueig no Ć©s la tecnologia, sinó la manca de claredat en la manera com els equips lāentenen, lāadopten i la posen en prĆ ctica.
En aquesta jornada formativa treballarem una de les peces clau perquĆØ la transformació digital generi resultats reals: el lideratge. La sessió ajudarĆ les persones participants a identificar on es trenca la claredat dins del seu lideratge i com això impacta en lāadopció real de la tecnologia, la IA i els nous processos de treball.
Durant el taller, les persones participants faran un diagnòstic prà ctic del seu lideratge a partir del 4Ps Leadership Framework⢠i treballaran dues eines concretes per aplicar al dia a dia: SBI Lite, per donar feedback que impulsi canvis de comportament, i SMART, per delegar de manera més clara i efectiva.
La sessió sāadreƧa a propietaris i gerents de pimes, caps de departament, comandaments intermedis i professionals que lideren equips en moments de creixement, canvi o transformació.
Aquesta jornada anirĆ a cĆ rrec dāAlicia Rius, coach executiva i dāequips acreditada PCC per lāICF, fundadora de Hive Leadership & Team Coaching, creadora del 4Ps Leadership Framework⢠i autora de Lead With Clarity. Alicia acompanya pimes en creixement a convertir bons professionals en lĆders capaƧos dāescalar execució, cultura i equips.
Per poder assistir a la sessió, és necessà ria la inscripció prèvia en el següent enllaç:
Inscripció,Ā aquĆ

Innovacióinnovacio@foment.com
(Dimarts) 9:00 - 10:30
Zoom
VOLS COMENĆAR A EXPORTAR?
T’ajudem a fer el primer pas, amb acompanyament expert i sense cost per a l’empresa
Internacionalitzar-se és una oportunitat de creixement, però sovint també genera dubtes: per on començar, quins mercats prioritzar, quins recursos calen i quins aspectes cal tenir en compte.
Per ajudar a les empreses catalanes a iniciar aquest camà amb seguretat, ACCIà impulsa el programa CATALUNYA EXPORTA, adreçat a empreses que volen iniciar-se en la internacionalització amb un enfocament prà ctic i personalitzat.
Des de Foment del Treball, t’acompanyem en el procĆ©s d’internacionalització perquĆØ puguis identificar el teu potencial exportador i definir els primers passos amb criteri i confianƧa.
Com a entitat colĀ·laboradora i agent de suport a la internacionalització, al llarg de l’any organitzarem sessions de capacitació perquĆØ les empreses coneguin els conceptes, les tendĆØncies i les normatives clau per obrir-se als mercats internacionals.
Aquesta sessió, “Participar amb ĆØxit en fires internacionals “, tĆ© com a objectiu tĆ© com a objectiu oferir a les empreses eines prĆ ctiques per aprofitar al mĆ xim la seva participació en fires internacionals com a via per impulsar la seva estratĆØgia d’internacionalització. Durant la sessió es treballaranĀ aspectes clau com la selecció de fires mĆ©s adequades, la preparació de la participació, la captació de contactes i el seguiment necessĆ ri desprĆ©s de la fira.Ā
PROGRAMA
09:00 h. Benvinguda i presentació del Programa Catalunya Exporta
09:10 h. Participar amb ĆØxit a fires internacionals
Isabel Garcia, Senior International Consultant, BarcelonaExport
10:20 h. Torn de preguntes
10:30 h. Fi de la sesió


Internacionalinternacional@foment.com
(Dimecres) 11:00 - 12:30
Online i Presencial a Foment del Treball Nacional
Via Laietana, 32- 08003 Barcelona / Zoom
Us convidem a la propera jornada deĀ Foment Oficina Acelera Pyme,Ā āEstratĆØgia digital per a pimesā, que se celebrarĆ el properĀ Ā 22 de juliol, de 11:00h a 12:30h, en modalitat hĆbrida.
Xarxes, web, campanyes, IA, continguts, automatitzacions⦠Quan tot sembla important, el mĆ©s difĆcil Ć©s saber per on comenƧar.
Aquesta jornada neix precisament per posar ordre. Durant la sessió, treballarem com entendre en quin punt es troba cada empresa, quins canals digitals poden aportar valor real i com construir un pla dāacció assumible, pensat per aplicar des del dia següent.
La sessió ajudarĆ les persones assistents a fer una diagnosi rĆ pida de la seva presĆØncia digital, definir objectius realistes i prioritzar accions segons el temps, lāequip i el pressupost disponibles.
Resum de continguts
La sessió es dividirĆ en tres blocs prĆ ctics. En primer lloc, es revisarĆ el mapa digital actual per entendre quins canals, eines i formats poden ser mĆ©s rellevants per a una pime. A continuació, es farĆ una diagnosi de la presĆØncia digital de lāempresa per identificar punts forts, Ć rees de millora i indicadors clau. Finalment, es treballarĆ com prioritzar accions i construir un pla aplicable amb els recursos disponibles.TambĆ© es compartiran eines, automatitzacions bĆ siques i exemples reals de pimes que han ordenat la seva estratĆØgia digital.
La sessió anirĆ a cĆ rrec deĀ Dani Casanovas, CEO dāImagina Digital, iĀ Patricia Schilt, account manager dāImagina Digital.Ā Imagina DigitalĀ Ć©s una agĆØncia especialitzada en mĆ rqueting digital, xarxes socials i intelĀ·ligĆØncia artificial aplicada a empreses.Ćs imprescindible confirmar prĆØviament lāassistĆØncia en el següent enllaƧ:
Inscripció a l’esdeveniment,Ā aquĆ
Foment del Treball ha sido acreditada como Oficina Acelera Pyme, una iniciativa del Ministerio de Transformación Digital y de la Función Pública, desarrollada por Red.es, destinada a construir el ecosistema de referencia de la transformación digital de las pymes. Convocatoria de ayudas 2025 para la creación de la red de Oficinas Acelera Pyme, expediente C004/25-ED CV7

Innovacióinnovacio@foment.com
(Dilluns) 10:00 - 11:30
Foment del Treball
Via Laietana 32
Des de l’Oficina Acelera Pyme de Foment del Treball et convidem a la sessió “Opcions per incrementar l’adopció de la IA”, a cĆ rrec d’Emili Bonilla,Ā partner deĀ Propelling Tech. La sessió s’emmarca dins
Des de l’Oficina Acelera Pyme de Foment del Treball et convidem a la sessió “Opcions per incrementar l’adopció de la IA”, a cĆ rrec d’Emili Bonilla,Ā partner deĀ Propelling Tech.
La sessió s’emmarca dins la Setmana de la IAĀ i tindrĆ lloc el proper 21 de setembre de 2026Ā de 10.00 a 11.30 h a la seu deĀ Foment del Treball.
La intelĀ·ligĆØncia artificial generativa ha anat molt mĆ©s enllĆ del xat. En pocs anys hem passat de sorprendre’ns amb sistemes capaƧos de mantenir una conversa a construir sistemes que poden fer coses: planificar, decidir i executar fluxos de treball complexos de manera autònoma, amb una intervenció humana mĆnima.
En aquesta sessió recorrerem aquest camĆ d’autonomia de la IA, des de les eines de mercat mĆ©s conegudes fins a la IA agĆØntica, que opera a travĆ©s d’eines, sistemes i dades de maneres que transformen com treballem. Veurem, amb exemples prĆ ctics, com les organitzacions estan passant de “fer preguntes a la IA” a “delegar tasques a la IA”, i quines oportunitats obre això en termes de productivitat, automatització de processos i valor de negoci.
Tant si fas els teus primers passos amb la IA com si ja hi estĆ s construint solucions, t’ajudarĆ a entendre on Ć©s la tecnologia avui, cap a on es dirigeix i quĆØ necessites per no quedar-te enrere.
Inscripció a l’esdeveniment, aquĆ
Innovació
(Dimecres) 12:00 - 13:30
Foment del Treball
Via Laietana 32
Et convidem, el proper 23 de setembre a la seu de Foment del Treball, a una jornada amb un format nou, en el marc de la Foment Oficina Acelera Pyme. No
Et convidem, el proper 23 de setembre a la seu de Foment del Treball, a una jornada amb un format nou, en el marc de la Foment Oficina Acelera Pyme.
No Ć©s una jornada com les que fem habitualment. Ćs un format a porta tancada i sense gravació, pensat per ser una conversa oberta i propera. L’impulsem perquĆØ volem que les nostres accions vagin en lĆnia amb les teves necessitats reals i per això, abans de res, et volem escoltar.
š 23 de setembre | 12h-13.30h | Foment del Treball
Com funcionarà ? La sessió té tres parts:
ā Focus Group | 12.00h
Comencem presentant els serveis de l’Oficina Acelera Pyme i obrim un espai d’escolta activa per entendre quines són les necessitats reals de les empreses com la teva en matĆØria de digitalització. SerĆ un espai segur per compartir i parlar oberta i lliurement. La teva opinió ens ajudarĆ a adaptar les nostres activitats a la realitat del teixit empresarial catalĆ .
ā PonĆØncia: IA sense soroll | 12.40h
Com saber si la teva pime estĆ preparada i quĆØ ha de governar?
Artefacto ens oferirĆ una mirada clara i sense hype sobre la intelĀ·ligĆØncia artificial aplicada a l’empresa. La sessió no va de presentar eines ni de prometre productivitat immediata: va d’ajudar-te a entendre en quin punt es troba la teva organització i com prendre decisions sobre IA amb criteri.
ā AMA: Ask Me Anything | 13.00h
Una sessió de preguntes i respostes amb l’equip d’Artefacto. PodrĆ s preguntar el que vulguis, sense filtre.
Els blocs temĆ tics seran:
Les places són molt limitades per garantir que sigui una conversa real, no una ponència unidireccional.
Si vols reservar la teva plaƧa, omple el formulari. Un cop rebis la confirmació, t’enviarem mĆ©s informació sobre el funcionament de les dinĆ miques
Inscripció a l’esdeveniment, aquĆ

Innovacióinnovacio@foment.com
(Dimarts) 9:30 - 13:25
El cost del malestar: benestar organitzacional com avantatge competitiu
El benestar corporatiu ja no Ć©s un benefici opcional: Ć©s una estratĆØgia de negoci amb impacte directe en la productivitat, el talent i la sostenibilitat de les organitzacions. Avui dia, l’absentisme i el presentisme representen un dels majors costos ocults per a les empreses, mentre que els riscos psicosocials es consoliden com la primera causa de baixa laboral a Europa.
L’Organització Mundial de la Salut defineix el benestar laboral com un entorn de treball que promou la salut integral dels treballadors -fĆsica, mental, social i financera- alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU (ODS 3 i ODS 8) i la Declaració de Luxemburg de la Xarxa Europea de Promoció de la Salut en el Treball.
Aquesta jornada reuneix a cinc referents del sector per oferir una visió integral i prĆ ctica: des de l’anĆ lisi del cost del malestar i l’evidĆØncia cientĆfica, fins les estratĆØgies reals implantades en grans empreses i la seva integració en el Sistema de Prevenció de Riscos Laborals. A mĆ©s, es presentarĆ elĀ Manual de Benestar Corporatiu impulsat per la Infermeria del Treball, una eina de referĆØncia per a directius, tĆØcnics de PRL, professionals sanitaris i responsables de persones que vulguin transformar la seva organització des de dins.
La jornada Ćŗnicament es realitzarĆ en format presencial

Of. Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals
No et perdis aquest event
Vols assistir-hi?
SĆ
No pots assistir?Canviar la meva reserva
1 (Dijous) 9:30 - 22 (Dijous) 14:30
Curs d’especialització en investigació d’accidents
La investigació d’accidents Ć©s un Ć rea en constant evolució, a mida que es van incorporant tecnologies, metodologies d’anĆ lisi, aixĆ com l’experiĆØncia i coneixement que l’estudi de sinistres aporta.
L’objectiu del curs Ć©s facilitar a l’alumne un aprenentatge i coneixement ampli de les principals tĆØcniques utilitzades a nivell internacional per a la investigació d’accidents/incidents, dotant-lo d’una Ć mplia perspectiva sobre el procĆ©s de la investigació d’accidents, aixĆ com mĆŗltiples eines per abordar el procĆ©s de planificació i gestió de la investigació i el posterior aprenentatge i millora en aspectes tĆØcnics, organitzatius, de gestió, culturals i comportamentals.
Places limitades. Es confirmarà la plaça personalment.
La inscripció es pot realitzar fins el 15/09/2026.
El preu de la matrĆcula son 1.475⬠(IVA no inclòs) susceptible de bonificació parcial per la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo.
Of. Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals

President

Secretari TĆØcnic

Suport Administratiu
En la categoria Innovació, es reconeix el mĆØrit dāaquelles empreses o institucions la millora contĆnua de les quals Ć©s conseqüència directa de la correcta gestió del coneixement i la tecnologia. TambĆ© quedaran incloses en aquesta categoria les empreses o institucions que hagin aconseguit avenƧos tecnològics o una aplicació extensiva dāaquests avenƧos en un sector determinat.
CA

