La Fundació UEA fa un balanç molt positiu del tancament de les dues formacions impulsades aquest darrer trimestre en el marc del Centre d’Oficis i Indústria: el curs d’Electricitat industrial i bàsica, adreçat a persones en recerca de feina, i el curs de Manteniment mecànic nivell 1, destinat a joves de la comarca de l’Anoia. Dos projectes que consoliden l’aposta per la formació industrial com a eina clau per millorar l’ocupabilitat i donar resposta a les necessitats reals del teixit empresarial del territori.
El curs Electricitat industrial i bàsica, amb una durada total de 120 hores, ha ofert una formació teòrica i pràctica que ha combinat l’adquisició de coneixements tècnics amb el treball de competències transversals pròpies de l’entorn industrial. La formació s’ha completat amb visites a empreses del sector (Almazan Roig, Vives Instal·lacions i Schneider Electric), i una sessió final de speed networking, amb entrevistes ràpides entre l’alumnat i empreses interessades en perfils d’electricitat bàsica i industrial. Aquesta acció, 100% subvencionada, s’ha adreçat a persones adultes en situació d’atur amb interès per aprendre l’ofici, i ha estat possible gràcies al suport de la Diputació de Barcelona i molt especialment a la col·laboració de les empreses Almazan Roig, Schneider Electric, Comercial Peralba i Sonepar.
Paral·lelament, el curs de Manteniment mecànic nivell 1 ha culminat amb èxit la seva primera edició com a projecte conjunt del Departament de Joventut del Consell Comarcal de l’Anoia – Anoia Jove i de la Fundació UEA, amb el suport de la Diputació de Barcelona. Un total de 13 joves de diferents municipis de la comarca han participat en aquesta formació de 120 hores, desenvolupada a les instal·lacions de SEIC EVO a Capellades, un espai industrial que també esdevé entorn formatiu.
A través d’un enfocament eminentment pràctic, l’alumnat ha adquirit coneixements en mecànica, eines i màquines de manteniment, mesures i toleràncies, normes de seguretat, tipologies de manteniment, protocols, manteniment preventiu i correctiu, així com prevenció de riscos laborals. El programa s’ha completat amb visites a empreses (a J.Vilaseca, Tallers Soteras i Schneider Electric) i espais de trobada amb professionals del sector per conèixer de primera mà la realitat i les necessitats de la indústria: una taula rodona amb empreses industrials del territori: Schneider Electric, Miquel i Costas i Maquinària Agrícola Solà, i una sessió d’entrevistes ràpides dels joves amb les empreses.
Totes dues accions han començat ja a donar els seus fruits, amb les primeres insercions dels alumnes al mercat laboral gràcies a les entrevistes amb empreses.
Necessitat compartida d’oficis i perfils tècnics
Ambdós projectes reforcen la voluntat compartida de les entitats impulsores de donar resposta a la manca d’oficis i perfils tècnics, alhora que s’ofereixen oportunitats formatives i professionals tant a joves com a persones en recerca de feina. L’Anoia, com a comarca amb una forta tradició industrial i una gran diversitat de sectors, necessita iniciatives que connectin formació i empresa, i que facilitin itineraris professionals amb futur.
En aquest sentit, la Fundació UEA continua avançant en el desplegament del Centre d’Oficis i Indústria, una aposta estratègica per una formació industrial, descentralitzada i estretament vinculada al teixit empresarial del territori. El tancament amb èxit d’aquests dos cursos suposa un pas endavant en aquesta línia de treball i referma el compromís amb la millora de l’ocupabilitat, el talent i el desenvolupament industrial de la comarca.






Comments are closed.