- Foment del Treball ha donat suport com a patrocinador a una edició centrada en el nou mapa econòmic mundial
La Seu d’Urgell ha acollit la 37a Trobada Empresarial al Pirineu, celebrada al Palau Municipal d’Esports sota el lema “El nou mapa econòmic mundial: quin camí prenem?”, amb més de 900 assistents, una seixantena de periodistes acreditats i 21 hotels ocupats a l’Alt Urgell i Andorra.
Foment del Treball ha donat suport com a patrocinador a aquesta cita, consolidada com una de les trobades econòmiques de referència de Catalunya i Andorra, que enguany ha posat el focus en els reptes empresarials davant un escenari internacional marcat per la incertesa, la transformació geopolítica i la necessitat de reforçar la confiança i la competitivitat.
La primera jornada ha arrencat amb la presentació del Baròmetre 2026, que ha recollit les expectatives de l’empresariat assistent. Segons els resultats, 8 de cada 10 empreses preveuen incrementar la facturació aquest 2026, un 53,39% anticipa un augment dels beneficis i un 65,57% té previst crear llocs de treball en els pròxims sis mesos.
La presidenta de la Trobada, Montse Pujol, ha destacat que aquestes dades dibuixen un empresariat “optimista, sòlid i amb voluntat de continuar creixent”, en un context internacional especialment canviant.
El programa ha comptat amb veus destacades com Josep Borrell, president del CIDOB i alt representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors entre 2019 i 2024, que ha abordat el nou desordre mundial; i Xavier Espot, cap de Govern d’Andorra, que ha compartit la mirada andorrana sobre el nou mapa econòmic i els reptes de diversificació, innovació i habitatge.
La Trobada també ha incorporat reflexions sobre estratègia empresarial, intel·ligència artificial, trajectòries d’èxit en clau lleidatana, salut i longevitat, així com intervencions de referents institucionals i empresarials com Matteo Renzi i el president de la Generalitat, Salvador Illa.
Amb aquesta edició, la Trobada Empresarial al Pirineu ha reforçat el seu paper com a espai de debat, connexió i visió estratègica per al teixit empresarial, en un moment en què les empreses busquen orientació, confiança i noves respostes davant els canvis del context econòmic global.








Comments are closed.