Sabies que, encara que les empreses de l’IBEX 35 han aconseguit per primera vegada la paritat en els seus consells d’administració, encara hi ha 10 companyies del mercat continu sense cap dona en l’alta direcció? I que, mentre algunes organitzacions eliminen conceptes com a “diversitat” o “inclusió” dels seus discursos, les barreres estructurals continuen frenant el talent i el progrés real dins de moltes organitzacions.
En un context en què les empreses necessiten ser més competitives, innovadores i sostenibles, la igualtat no és només un compromís ètic: és una palanca estratègica de transformació.
En la Fundació Woman Forward treballem per a eliminar aquestes barreres estructurals i accelerar la transformació cultural des de tres eixos fonamentals:
• Impulsar la igualtat d’oportunitats, més enllà de quotes i xifres.
• Desmuntar biaixos invisibles en la presa de decisions.
• Transformar la cultura corporativa cap a models més inclusius, horitzontals i rendibles econòmicament.
Per a això, hem creat el Rànquing d’Empreses per la Igualtat, una iniciativa pionera basada en recerca i avaluació rigorosa, que visibilitza a les 50 empreses i CEOs que ja estan liderant el canvi amb resultats reals. Aquest índex neix de l’anàlisi de dades i percepcions recollides en estudis com “La percepció dels homes sobre la igualtat en l’empresa espanyola”, que va revelar que només 1 de cada 3 directius creu que homes i dones tenen les mateixes oportunitats professionals.
Et convidem a l’acte de lliurament de premis d’aquesta II edició, una trobada que no sols reconeix a les empreses més compromeses amb la igualtat, sinó que també ofereix una mirada profunda i actual sobre:
• L’estat real de la igualtat en les nostres organitzacions.
• Els reptes que encara hem de superar.
• Les claus estratègiques per a integrar la igualtat com a motor de competitivitat, sostenibilitat i innovació.
Una jornada per a aprendre, connectar i celebrar el lideratge que impulsa el canvi real.
Inscriu-te i forma part d’aquesta transformació, perquè les empreses que lideren amb igualtat lideren millor.
Programa
Conductora de l’esdeveniment: Sra. Anna Estrada. Economista i membre del consell del LECE
12.00 h. Benvinguda: Sra. Beatriz Fernández Tubau. Presidenta de la comissió d’Igualtat. Sra. Mirian Esquerre. Presidenta de la Fundació Woman Forward i CEO de Comerciant Global
12.10 h. Resultats del Rànquing i situació de la igualtat a Espanya. L’impacte de la situació geopolítica global. Sra. Mirian Esquerre. Presidenta de la Fundació Woman Forward.
12.20 h. Comentaris sobre el Rànquing i informe de metodologia. President del jurat a Catalunya. Sr. Francesc Homs. President del Comitè espanyol del LECE. President de INEO CORPORATE i de Change2Grow
12.30 h. Taula rodona: “Com impacta la igualtat en la competitivitat de les empreses i bones pràctiques per a alinear estratègicament a la plantilla”
Moderadora Sra. Mònica Suárez. Directora del Club d’Empreses de la Fundació Woman Forward
- Sra. Carmen Lara, Responsable de Comunicació corporativa i Sostenibilitat a Bayer Espanya
- Sra. Núria Martín Mayral, Gerent de Cultura i Diversitat en CaixaBank
- Sra. Estefania González Campins, CEO de EQTIC
- Sra.Yolanda Díaz, Payroll Partner en Forvis Mazars
13.00 h. Lliurament de premis per diferents membres del jurat.
13.10 h. Clausura de l’esdeveniment.